"Per motius organitzatius se suspén la activitat extra del Dijous 19 catamará i còctel"


-
SESSIONS DE TREBALL
9:00 - 9:30
ACREDITACIÓ I RECOLLIDA DE DOCUMENTACIÓ
(Hall del Paranimf UPV)9:30 - 10:00
INAUGURACIÓ DEL CONGRÉS
(Paranimf UPV)
En Francisco Mora Más
Rector Magnífic de la Universitat Politècnica de València
Na Virginia Vega Carrero
Vicerectora de Recursos Digitals y Documentació de l´Universitat Politècnica de València
En Eduardo Vendrell Vidal
Vicerector d'Estudis, Qualitat i Acreditació de la Universitat Politècnica de València10:00 - 11:30
CAFÉ I PÒSTERS
(Hall del Paranimf UPV)
Temps per a prendre un café mentre es visiten els diferents pòsters11:30 - 12:30
CONFERÈNCIA CONVIDADA
(Paranimf UPV)
La sorpresa d’aprendre, aprendre amb la sorpresa. La neurociència entra a l’aula.
David Bueno
Doctor en Biologia Professor i investigador de Genètica en la Universitat de Barcelona. Autor de diversos articles científics i llibres relacionats amb la neuroeducació
12:30 - 14:00
COMUNICACIONS
(Aules de l´E.T.S. d´Inginyeria Informàtica - 1G)
Comunicacions orals de cadascun dels temes d´interés14:00 - 16:00
[PAUSA PER AL MENJAR]
(Cafeteria El Trinquet - 9D)16:00 - 18:00
SESSIONS PRÀCTIQUES
(Aules del Centre de Formació Permanent, Edifici Nexus - 6G)
- Sessió A: Breakout Edu: el joc com a eina d'aprenentatge - Rosa Liarte
- Sessió B: Planifica el projecte de la teua assignatura amb Visual Thinking - Asunción Pérez Pascual i José Marín-Roig Ramón
- Sessió C: Per què crear un curs MOOC? Estratègies i claus - Juan Antonio Marín
- Sessió D: Realitat virtual i docència: reptes i oportunitats - Antonia Cascales Martínez
Breakout Edu: el joc com a eina d'aprenentatge
Rosa Liarte
(Aules 2.7 i 2.8 del Centre de Formació Permanent, Edifici Nexus - 6G)
Professora de Geografia i Història d'Educació Secundària. Apple Education Trainer, Apple Distinguished Educator i Google Educator Level 2. Amant de l'ús de les tecnologies en classe, pots conèixer tot el seu treball en leccionesdehistoria.com.
OBJECTIUS:- Acostar el joc com a eina d'aprenentatge al docent amb la finalitat de posar-ho en pràctica en l'aula en diferents graus acadèmics.
- Realitzar una pràctica de gamificació resolent enigmes de Breakout EDU.
- Donar eines per a poder realitzar un Breakout EDU en el context de la seua aula.
CONTINGUTS:- Què és la gamificació? Introducció a l'ús del joc en classe.
- Experiències: Breakout EDU en classe.
DESCRIPCIÓ:Aprendrem sobre la gamificació a l'aula, amb una breu introducció sobre què és la gamificació i exemple d'açò en classe. Posteriorment, passarem a viure la gamificació de primera mà, resolent diferents enigmes en un Breakout EDU i prendre així exemple per a poder realitzar-ho en l'aula. Descobriràs els diferents reptes per a poder obrir una caixa plena de cadenats i com s'aconsegueix d'aquesta forma l'aprenentatge.
Planifica el projecte de la teua assignatura amb Visual Thinking
Asunción Pérez Pascual
És Professora Titular d'Universitat del Departament d'Enginyeria Electrònica de la UPV des de 1997. Enginyera de Telecomunicació i Doctora en Enginyeria Electrònica per la UPV. Actualment imparteix docència en el Grau en Enginyeria de Sistemes de Telecomunicació, So i Imatge, Grau en Tecnologies Interactives i en el Màster Universitari d'Enginyeria de Sistemes Electrònics de la UPV.
José Marín-Roig Ramón
És Professor Doctor Titular d'Escola Universitària en el Departament de Ingeniería Electrónica des de 2002. Actualment imparteix también docència de l'assignatura Creación d'empreses en els Graus de Comunicación Audiovisual, Ciències Ambientals i Gestió Turística. La seua passió per la divulgació de la ciència, la innovació i la cultura del emprendiment han fet a José Marín-Roig col·laborador de diferents mitjans de comunicación.
(Aules 2.9 i 2.10 del Centre de Formació Permanent, Edifici Nexus - 6G)
OBJECTIUS:- Conèixer les fases de desenvolupament d'un projecte: concepció, disseny, implementació i operació.
- Conèixer les dinàmiques de treball en equip, generació d'idees, vigilància tecnològica etc. necessàries per a la implementació d'un projecte en l'aula.
- Planificar una assignatura utilitzant metodologia d'aprenentatge basat en projectes (PBL).
- Avaluar amb diferents mètodes el treball dels alumnes en l'assignatura.
CONTINGUTS:- Metodologia PBL basada en la filosofia CDIO.
- Fases per al desenvolupament d'un projecte en l'aula.
- Marque de treball per al desenvolupament del projecte (Scrum i eines tecnològiques).
- Interacció del projecte amb l'entorn professional.
- Avaluació.
- Conclusions
DESCRIPCIÓ:S'aniran introduint els cinc conceptes clau per a desenvolupar una assignatura que use metodologia d'aprenentatge basat en projectes. Després de cada concepte els assistents al taller ho aplicaran al cas concret de la seua assignatura utilitzant eines de Visual Thinking. En finalitzar la sessió els assistents al taller obtindran un mapa visual amb la planificació i conceptes clau per a l'engegada de la seua assignatura.
Per què crear un curs MOOC? Estratègies i claus
Juan Antonio Marín
(Aula 2.11 del Centre de Formació Permanent, Edifici Nexus - 6G)
És professor titular en el Departament d'Organització d'empreses de la Universitat Politècnica de València. És membre fundador dels grups d'investigació i-GRHUP, ROGLE i IEMA, en els quals participa. És editor cap o editor associat en les revistes: Working Papers on Operations Management, REDU-Revista de Docència Universitària and Journal of Industrial Engineering and Management.
OBJECTIUS:
En finalitzar la sessió, els participants seran capaços de:
- Definir què és un MOOC i diferenciar-ho d'altres formats
- Decidir si els interessa llançar-se/continuar amb el desenvolupament de cursos MOOCs
CONTINGUTS:
- ¿Què és un MOOC?
- Avantatges – Inconvenients
- Compensa, ¿per què?
DESCRIPCIÓ:
En aquesta sessió s'abordaran les claus del que és un curs MOOC, avantatges, inconvenients, i idees a desenvolupar a l'hora de crear aquest tipus de cursos, així com quin és la situació d'aquest tipus de formació en el moment actual. Es tracta d'una sessió dinàmica-participativa on els participants compartiran punts de vista, dubtes, accions…
Realitat virtual i docència: reptes i oportunitats
Antonia Cascales Martínez
Doctora en Educació, Diplomada en Educació Infantil i Primària, Llicenciada en Psicopedagogia i experta en Tecnologia Educativa. Funcionària Docent en diferents nivells no universitaris. Participa en un projecte d'innovació educativa denominat Gamificació per a l´ensenyament de Biopatología de la Diversitat, de la Universitat de Múrcia.
(Aula 2.12 del Centre de Formació Permanent, Edifici Nexus - 6G)
OBJECTIUS:- Acostar l'ús de la Realitat Virtual al món docent de caràcter universitari amb la finalitat de potencialitzar el seu ús dins dels diferents graus acadèmics.
- Generar un coneixement entre els assistents quant a l'evolució científica, beneficis testats dels contextos virtuals, a més de la seua capacitat d'avaluació i entrenament a nivell competencial.
- Donar eines vinculades a entorns Virtuals personalitzades a graus tècnics a fi de generar un clima de diàleg quant a l'ús de la Realitat Virtual en el context acadèmic.
CONTINGUTS:- Recursos tecnològics per a la docència: Realitat virtual, tipus de dispositius.
- Metodologies actives d'ensenyament/aprenentatge per a integrar la Realitat Virtual en la docència universitària.
- El paradigma competencial com a base de l'aplicabilitat de les tecnologies virtuals.
DESCRIPCIÓ:La sessió pràctica ofereix la possibilitat d'explorar i discutir com integrar la Realitat Virtual en la docència universitària posant especial èmfasi en els recursos tecnològics de baix cost existents en el mercat i les metodologies actives que propicien les innovacions en l'aula. Aquest taller cercarà explorar formes alternatives d'entendre a innovar amb recursos tecnològics emergents en la docència.
-
Dijous 19 de 12:30 a 14:00 hores
Track 1 - Recursos tecnològics per a la docència
(Aula A00 de l´ E.T.S. d'Enginyeria Informàtica - Edifici 1G)Mejora de la autoeficacia, nivel de ansiedad y rendimiento en la redacción del Trabajo Fin de Máster a través del uso de las Nuevas Tecnologías de la Información y la Comunicación
Silvia Collado / Camino Fidalgo / Juan Senís
(Universidad de Zaragoza)PluriTAV: desarrollo de las competencias plurilingües mediante el uso de la traducción audiovisual
Anna Marzà / Gloria Torralba Miralles / Beatriz Cerezo Merchán / Juan José Martínez Sierra
(Universitat Jaume I / Universitat de València)Flipped Teaching y Redes Sociales
María-Ángeles Carabal-Montagud / Virginia Santamarina-Campos / María-Victoria Esgueva-López / María De-Miguel-Molina
(Universitat Politècnica de València)Valoración del alumnado de los experimentos virtuales frente a los experimentos tradicionales
Juan José Serrano Pérez / Lorena González García / Alida Taberner Cortés / Nicla Flacco / Isabel García Arnandis / Gonzalo Pérez López
(Universidad Europea de Valencia)Padlet: el uso de la pizarra colaborativa on-line en estudios de grado
Francesc A. Esteve-Turrillas / Sergio Armenta
(Universitat de València)Track 2 - Metodologies actives d'ensenyança/aprenentatge
(Aula A01 de l´E.T.S. d'Enginyeria Informàtica - Edifici 1G)La doble evaluación: un medio para aprender de los errores y para mejorar el rendimiento en matemáticas
Francisco J. Boigues / Vicente D. Estruch / Anna Vidal / José I. Pastor
(Universitat Politècnica de València)Heat Kit: Creación de un prototipo para "tocar" el calor
César Martín-Gómez / Elia Ibáñez-Puy / Amaia Zuazua-Ros
(Universidad de Navarra)¿Puede el aprendizaje de la geotecnia ser divertido?
Julio Garzón-Roca / Francisco Javier Torrijo / Guillermo Cobos / Luis Fernández
(Universitat Politècnica de València)Teatralización en grupos tutorizados de Biología en Medicina: una estrategia diferente para el aprendizaje colaborativo
Teresa San-Miguel / Javier Megías / Eva Serna García
(Universitat de València)El estudio de un caso empresarial de decisiones de inversión con técnicas de gamificación en la motivación del alumnado
Paola Plaza / Carmen De La Orden / Sandra Escamilla
(Universidad Rey Juan Carlos)Track 3 - Desenvolupament de competències en l'alumne
(Aula A02 de l´E.T.S. d'Enginyeria Informàtica - Edifici 1G)Correspondencia jerárquica entre las competencias y los resultados de aprendizaje. El caso de "Procedimientos de Construcción"
Víctor Yepes
(Universitat Politècnica de València)Aplicación de metodologías de aprendizaje activo para promover la adquisición de competencias en la asignatura Minimización y Valorización de Residuos
Luisa María Gómez Sainero / Elena Díaz Nieto / Asunción Quintanilla Gómez
(Universidad Autónoma de Madrid)La resolución de problemas con distintos actores: una actividad basada en la economía colaborativa
María de Miguel Molina / Daniel Catalá-Pérez
(Universitat Politècnica de València)Una experiencia de coordinación dirigida a trabajar las competencias necesarias para superar con éxito el Trabajo de Fin de Grado en Derecho
Ixusko Ordeñana Gezuraga
(Universidad del País Vasco (EHU-UPV))El acercamiento a las fuentes de la Historia como método de desarrollo de las competencias necesarias para la escritura académica
Francisco J. Molina de la Torre / Sofía Pizarro
(Universidad de Valladolid)Track 4 - Projecte d'Innovació i Millora Educativa (PIME UPV)
(Aula A03 de l´E.T.S. d'Enginyeria Informàtica - Edifici 1G)Los focus groups como herramienta en métodos cualitativos: experiencias contrastadas en docencia e investigación
Blanca de Miguel Molina / María de Miguel Molina / Virginia Santamarina Campos / Daniel Catalá-Pérez
(Universitat Politècnica de València)El audiovisual Tutankamon como herramienta para la evaluación de la competencia transversal de pensamiento crítico y responsabilidad ética, medioambiental y profesional. Una experiencia en la Universitat Politècnica de València
Francisca Ramón Fernández / Vicente Cabedo Mallol / María Emilia Casar Furió / Vicent Giménez Chornet / Cristina Lull Noguera / Juan Vicente Oltra Gutiérrez / Enrique Orduña Malea
(Universitat Politècnica de València)Impulsando el uso de los repositorios institucionales de materiales didácticos multimedia de la UPV
David de Andrés Martínez / Carmina Gisbert Domenech / Eva Antonino Daviu / Juan Carlos Ruiz García / Alberto Palomares Chust / Antonio Peña Cerdán
(Universitat Politècnica de València)Diseño de itinerarios de aprendizaje para el desarrollo progresivo de la competencia transversal “Innovación, creatividad y emprendimiento”
Andrés Boza / Llanos Cuenca / Marta Fernández-Diego / Leonor Ruiz / Faustino Alarcón / Jose Manuel Prats-Montalban / María Del Mar Alemany-Díaz / Mariluz Gordo
(Universitat Politècnica de València)Diseño e implementación de una metodología autoformativa para la mejora de la “Comunicación Oral Efectiva” en el ámbito universitario
Nuria Matarredona-Desantes / Raul Oltra-Badenes / Édgar Pérez-Esteve / Joan Albert Silvestre-Cerdà / Maria Del Carmen Bas / María Jesús Lerma-García
(Universitat Politècnica de València) -
Dijous 19 de 10:00 a 11:30 hores
Razones para el uso de blogs por maestros en formación
Jesús García Laborda
(Universidad de Alcalá)Uso de recursos y rendimiento en las actividades evaluación: análisis y comparación de resultados en el Grado en Ingeniería de Tecnologías Industriales
Begoña Peña
(Universidad de Zaragoza)Aprende a Experimentar en Física sobre un Entorno Virtual 3.0
José Daniel Sierra Murillo
(Universidad de La Rioja)Influencia de la gamificación en diferentes cursos y tipos de alumno
Rafael R. Sola Guirado
(Universidad de Córdoba)Material multimedia para aumentar la motivación y el aprendizaje en el aula universitaria
Eva Serna García/ Javier Megías Vericat/ Gloria Olaso González/ María Dolores Mauricio Aviñó/ Teresa San-Miguel Díez
(Universitat de València)Desarrollo y aplicación de software docente en prácticas de psicrometría
Emilio José Sarabia Escriva/ Víctor Soto Francés/ José Manuel Pinazo Ojer
(Universitat Politècnica de València)Entorno Virtual de Aprendizaje en el marco de la formación Dual Universidad-Empresa
Leire Urcola Carrera/ Itziar Azkue Irigoyen/ Erlantz Allur Aranburu
(Universidad del País Vasco EHU-UPV)Utilización de Wolfram Mathematica la resolución de problemas de Ingeniería
S. Sanchez-Caballero/ M.A. Selles/ R. Pla-Ferrando/ S. Montava-Jorda
(Universitat Politècnica de València)Materiales audiovisuales para el estudio de cuestiones de Derecho de Familia y Sucesiones a partir de la jurisprudencia de Estrasburgo
Catalina Pons-Estel Tugores/ Marcos González Sánchez
(Universidad de las Islas Baleares / Universidad Autónoma de Madrid)Creación de página Web para promover aprendizaje colaborativo en alumnos de máster
Maria González-Bejar/ Daniel Cuaran-Acosta/ Julia Pérez-Prieto/ Elena Zaballos-García/ Lorena Andrés-Olmos/ Ignacio Rosa-Pardo/ Raquel Del Rincón
(Universitat de València)Metodología para mejorar la percepción de utilidad de conceptos básicos estadísticos a través de Facebook
Ángeles Calduch-Losa/ José Antonio Ontalba-Ruipérez/ Enrique Orduña-Malea, Jorge Serrano-Cobos/ Rosa María Alcover/ Elena Vázquez
(Universitat Politècnica de València)El Reel-videocurrículum como estrategia para el fomento del marketing profesional
Ángela María Sánchez Sánchez-Manjavacas/ María Soledad Folgado Canelles/ Antonia Madueño Toribio/ Amparo Martín Moret/ Luis Valero Taverner
(ISEP CEU CV)Desarrollo de una Actividad de Aprendizaje Experiencial para el aprendizaje de planes de control de la calidad
Oscar Trull/ Angel Peiro-Signes/ Marival Segarra-Oña
(Universitat Politècnica de València)Los “One minute paper” como elemento de evaluación continua en la búsqueda de la mejora de la evaluación en una asignatura del Grado en Derecho
Ixusko Ordeñana Gezuraga
(Universidad del País Vasco EHU-UPV)Aplicación de la metodología ApS en alumnos del Grado de Logopedia: intervención con personas de la tercera edad
Teresa Perez Gil/ Claudia Lahiguera Lujan/ Mª Jose Baustista Perez/ Soraya Perez Triguero/ Sheila Baguena Mancebo/ Dolores Ortiz Masià
(Universitat de València)Gamificación e Informática. Comparativa de una experiencia mixta en Grado y Máster.
Juan Oltra
(Universitat Politècnica de València)Método del caso como medio de evaluación dentro del modelo FLIP-Teaching. Una experiencia con una asignatura de corte jurídico para ingenieros.
Juan Oltra
(Universitat Politècnica de València)Metodologías de Aprendizaje Cooperativo y Proyectos online basados en el enfoque sistemático de Bill Aullet (2015) en la asignatura “Profesionalización y Gestión” de 4º curso del Grado de Creación y Diseño.
Ana María Sainz Gil
(Universidad del País Vasco EHU-UPV)¿Por qué es importante aplicar Docencia Inversa? ¿cómo hacerlo?
Néstor Montañés Muñoz/ Lourdes Sánchez Nacher/ Octavio Ángel Fenollar Gimeno/ David García Sanoguera/ Luis Jesús Quiles Carrillo
(Universitat Politècnica de València)Trabajo por proyectos en diseño de maquinaria
Rafael R. Sola Guirado
(Universidad de Córdoba)Mejora de la planificación temporal y adaptación de la metodología docente de la asignatura de IDEs del grado de Ingeniería Geomática mediante estadísticos de sondeos anónimos de horas dedicadas
Jose Martinez-Llario/ Eloina Coll
(Universitat Politècnica de València)Evolución positiva en la satisfacción del alumnado en la Asignatura “Genómica” del Grado de Biotecnología tras la implementación de metodologías de aprendizaje activo
Jose Gadea/ Santiago Vilanova
(Universitat Politècnica de València)La experiencia de Aprendizaje en Acción en el barrio de Benicalap: una innovación docente impulsada en el Máster en Cooperación al Desarrollo de la Universitat Politècnica de València
Victoria Pellicer-Sifres/ Alejandra Boni/ Monique Leivas Vargas/ Vania Wassel Antich
(Universitat Politècnica de València)Herramientas para la mejora de la práctica docente de la Informática. Experiencia piloto en el Grado en Gestión y Administración Pública
Francisco Mata/ Luis Gonzaga Pérez/ Carlos Porcel
(Universidad de Jaén)Propuesta de una metodología de evaluación del aprendizaje basada en las TIC
Maria Dolores Reyes Tolosa/ Oscar Sahuquillo Navarro
(Universitat Politècnica de València)Haciendo Prevención Primaria con el aprendizaje experiencial real. Una oportunidad
Lucia Aparicio Chofre/ Carla de Paredes Gallardo/ María Cristina Escamilla Robla/ Elisa Giménez Fita
(Universidad Europea de Valencia)Trabajo por proyectos en el urbanismo industrial
L. Aguilar/ J. Deltoro/ V. Albero/ J. M. Montalvá
(Universitat Politècnica de València)Herramienta de evaluación continua basada en problemas personalizados de corrección automática: análisis de su implantación en la asignatura “Mercados Energéticos”
Manuel Alcázar-Ortega/ Carlos Álvarez-Bel
(Universitat Politècnica de València)El lenguaje visual y los mapas colaborativos para el desarrollo de ideas innovadoras
Virginia Santamarina/ María De Miguel Molina/ Blanca De Miguel Molina/ Mª Ángeles Carabal Montagud
(Universitat Politècnica de València)Aprendizaje cooperativo en las prácticas de laboratorio de la asignatura “Ciencia de Materiales”
Luis Quiles Carrillo/ Vicent Fombuena/ Teodomiro Boronat/ Rafael Balart/ Néstor Montañés
(Universitat Politècnica de València)Focos de investigación sobre aprendizaje universitario en el área de dirección de operaciones
Juan A. Marin-Garcia
(Universitat Politècnica de València)Análisis de estructuras algebraicas mediante la modelización de puzzles y rompecabezas
Víctor Manuel Ortiz Sotomayor/ María José Felipe
(Universitat Politècnica de València)Innovación docente: los alumnos diseñan un manual cooperativo mediante el flipclass
Victoria Esgueva López/ María Ángeles Carabal Montagud
(Universitat Politècnica de València)Análisis de la metodología flipped learning en el entorno de la práctica de la Fisiología Médica
Esther Escudero Lirola/ Isabel Sánchez-Vera/ Ursula Muñoz/ Rima Barhoum/ Asier Jayo
(Universidad San Pablo CEU)Desarrollo e implantación de un sistema de evaluación objetiva del aprendizaje individual en trabajos grupales en grupos numerosos de asignaturas de ingeniería
Yiyao Ye Lin/ Gema Prats Boluda/ Francisco Javier García Casado/ Antonio Martinez Millana/ Enrique Guijarro Estellés/ Jose Luis Martínez de Juan
(Universitat Politècnica de València)Propuesta de evaluación alfanumérica de la competencia transversal “CT-05. Diseño y Proyecto” integrada en la evaluación la asignatura Ingeniería Fluidomecánica, asociada al PIME B24
Modesto Pérez-Sánchez/ Jose Vinaches Ramis/ Jose Ricardo Satorre Aznar/ P. Amparo López-Jiménez
(Universitat Politècnica de València)Innovación docente y participación ciudadana en proyectos de regeneración urbana. PIME Desis Lab: Proyecto Parques Urbanos de Barrio
Ana Portales Mañanos/ David Urios Mondejar/ Juan Colomer Alcacer/ Maite Palomares Figueres/ Consuelo Esteve Sendra/ Asenet Sosa Espinosa
(Universitat Politècnica de València)Simulación de sistemas energéticos como metodología para el desarrollo competencial en la asignatura ampliación de energía
Rafael Miró/ Teresa Barrachina/ Belén Juste, Ricardo Sanchís/ María Josefa Palomo/ Alberto Escrivá/ Carlos Guardiola/ Vicente Bermúdez/ José Galindo/ José Javier López/ Jaime Martín/ Ricardo Novella
(Universitat Politècnica de València)Diseño de rúbricas para la evaluación de competencias transversales. Aplicación a Trabajos Fin de Grado en ingeniería
Isabel Martón/ Sergio Gallardo/ Jose Felipe Villanueva López/ Jose Ordóñez
(Universitat Politècnica de València)Metodologías activas en asignaturas básicas. Creación de un catálogo de demostraciones experimentales o proyectos como recursos didácticos para la motivación de título
Rosario Isabel Vilaplana/ F.J. Manjón/ Juan Antonio Monsoriu Serra/ Romina Del Rey Tormos/ Pedro Llovera Segovia/ Constantino Torregrosa Cabanilles
(Universitat Politècnica de València)Aplicación de una metodología de trabajo ágil y colaborativo (SCRUM) en el Máster Universitario en Dirección de Empresas (MBA) para la mejora de las competencias transversales
Josep Capó-Vicedo/ Josefa Mula Bru/ Manuel Díaz-Madroñero/ Pau Vicedo
(Universitat Politècnica de València)Validación y selección de indicadores para la evaluación de competencias. Aplicación a la competencia transversal de creatividad, innovación y emprendimiento
José Manuel Prats-Montalbán/ Leonor Ruiz/ Andres Boza/ Marta Fernández-Diego/ Mari Luz Gordo/ Faustino Alarcón/ María Del Mar Eva Alemany/ María Llanos Cuenca
(Universitat Politècnica de València)Cómo evaluar la competencia transversal “trabajo en equipo” desde un enfoque 180º
Carmen Escriba-Perez/ Tomas Baviera/ Amparo Baviera-Puig/ Juan Manuel Buitrago-Vera
(Universitat Politècnica de València)Aproximación al problema contemporáneo de la Energía y el Desarrollo Sostenible con Técnicas de Gamificación
Sergio Gallardo/ José Felipe Villanueva/ María Lorduy/ Belén Juste
(Universitat Politècnica de València)Transferencia del conocimiento de enfermería a los tutores institucionales en el contexto de la práctica clínica
Mª Antonia Martínez-Momblan/ Javier Colina-Torralva/ Luis Basco-Prado, Ángeles Melero-García/ Ana Belén Fernández/ Pilar Delgado-Hito/ Marta Romero-García/ Laura De La Cueva-Ariza
(Universidad de Barcelona)Red de Tecnoparques del Servicio Nacional de Aprendizaje - SENA - Colombia. Una mirada desde la línea de ingeniería y diseño nodo Bogotá
Adela Marcela Triana Arevalo/ John Eduard Gómez Bohórquez/ Juan Sebastian Ávila Forero
(Universidad El Bosque de Bogotá)Identificación de factores relevantes que inciden en el abandono académico universitario
Cristina López-Cózar/ Sonia Benito/ Tiziana Priede
(Universidad Politécnica de Madrid/ Universidad Europea de Madrid)“Carpa de protección solar”. La dermofarmacia como herramienta para la concienciación y prevención del cáncer de piel.
Marta Uriel Gallego/ Ana Sáez-Benito Suescun/ Carlota Gómez Rincón
(Universidad San Jorge - Zaragoza)El Proyecto de Innovación SAME: el fomento de la Responsabilidad Social Universitaria en el alumnado de la Universidad de Valencia.
Ana Ancheta Arrabal/ Cristina Pulido Montes/ María Esther Alventosa Bleda/ Borja Mateu Luján
(Universitat de València)Aplicación de la metodología ApS en estudiantes de Finanzas. Valoración desde la perspectiva del estudiante y de la entidad receptora de la ApS
Begoña Cabanés Cacho/ Nieves García Casarejos/ Israel Romera Rodríguez
(Universidad de Zaragoza)La evaluación de la competencia “Comunicación efectiva” a través de rúbricas para estrategias activas: el debate y la presentación de trabajos académicos
Petra Amparo López Jiménez/ Modesto Pérez-Sánchez
(Universitat Politècnica de València)